Lapte de caju si migdale

Laptele vegetal este o modalitate sanatoasa prin care putem consuma lapte, fara a ne teme de efectele nocive ale laptelui din comert. Iata o reteta rapida si hranitoare:

Ingrediente pentru 1 l lapte
 

  • 3/4 cana (circa 120 g) caju si migdale hidratate (proportia o stabiliti in functie de gust)*
  • 1 vf sare
  • 1-2 curmale fara samburi (optional, daca vreti sa fie dulce)
  • extract de vanilie sau 1/3 pastaie (daca preferati aroma de vanilie)
  • 850 ml de apa plata sau filtrata
     

*Daca preferati laptele mai dulceag si mai gros, optati pentru o cantitate mai mare de caju. Migdalele au o aroma mai pregnanta si nu sunt atat de dulci, insa au mai mult calciu. 

Preparare

Puneti nucile de caju si migdalele intr-un pahar cu apa si lasati-le la hidratat 7-8 ore sau de seara pana dimineata. Apoi le strecurati si le puneti in blender, alaturi de restul ingredientelor si 2 cani de apa. Procesati pana cand laptele este omogenizat, apoi adaugati restul de apa, Strecurati laptele printr-o sita foarte fina sau tifon. Se pastreaza la frigider, in borcane sau in sticla. Rezista 3-4 zile.

De asemenea, puteti adapta reteta inlocuind nucile cu seminte de floarea soarelui si o puteti imbogati nutritional adaugand o lingura de seminte de canepa.

Puteti folosi laptele alaturi de fulgi de ovaz sau alte cereale integrale, in smoothie-uri, in cafea sau in alte retete.


Citește și: