Cand este prea tarziu sa facem ceva pentru sanatatea noastra?

 
Pe masura ce inainteaza in varsta si observa in jurul lor prieteni, cunostinte sau rude care se confrunta cu diverse probleme de sanatate si mobilitate, oamenii incep sa-si puna intrebarea daca pot face ceva sa previna acest declin fizic si psihic. Poate ati remarcat ca exista persoane de 80 de ani care sunt inca active si in deplinatatea functiilor mentale. Care e secretul lor? Dieta, miscarea fizica, latura emotionala sau conexiunile sociale, spiritualitatea? Probabil ca o combinatie a tuturor acestor factori. 
 
Recent, o persoana trecuta bine de 50 de ani si care sufera de diverse afectiuni a raspuns foarte sceptic la sugestiile mele privind refacerea sanatatii si chiar schimbarea vietii sale in general. Acea persoana era convinsa ca la aceasta varsta nu mai poate face nimic, ca nu mai are timp si energie sa mai schimbe ceva, ca nu are rost. Pe langa factorul psihic - posibilitatea existentei unei stari usor depresive, sunt convinsa ca aceasta atitudine pornea din convingerea clara ca de la un anumit punct este prea tarziu sa schimbi ceva si chiar de la ideea des vehiculata si bine inradacinata ca nu putem sa fim in controlul propriei noastre sanatati.
 
Ce credeti? Asa este? Din pacate, exista enorm de multi oameni care au aceasta conceptie si din aceasta cauza nu doresc si nu indraznesc sa faca ceva pentru starea lor de sanatate. Orice varsta are provocarile si necesitatile specifice, insa acestea nu trebuie sa stea in calea sanatatii. Cu atat mai mult in aceste vremuri, cand tot mai multi tineri si copii sufera de boli cronice datorate poluarii, alimentatiei gresite si stilului de viata nesanatos, trebuie sa intelegem ca sanatatea nu este atributul unei anumite varste si sa nu consideram ca anii maturitatii trebuie obligatoriu sa fie insotiti de diverse afectiuni.
 

Mijloace prin care sa ne conservam sanatatea la orice varsta

 
In primul rand, trebuie sa invatam sa ne alimentam corespunzator, cu alimente naturale, hranitoare si adaptate varstei si activitatii desfasurate. De asemenea, trebuie sa folosim suplimente alimentare, vitamine si minerale de calitate, care acopera deficientele nutritionale si previn instalarea unor boli. 
 
In al doilea rand, sa nu incetam sa fim activi! Miscarea ne tine in viata, sedentarismul ne ingroapa. Un studiu desfasurat de Universitatea din Illinois a demonstrat efecte benefice semnificative in activitatea creierului unor persoane de peste 65 de ani care erau inainte sedentare. Dupa 6 luni in care aceste persoane au mers cate 10.000 de pasi zilnic, s-a inregistrat o crestere cu 15% a capacitatii lor mentale - memorie si stare cognitiva, iar scanarea tomografica  a aratat o crestere intensa a conectivitatii neuronale in diverse zone ale creierului.
 
Nu in ultimul rand, e important de stiut faptul ca organismul nostru se regenereaza in continuu, celula cu celula, astfel incat majoritatea organelor sunt, la anumite perioade de timp, inlocuite. Daca mediul in care aceste noi celule se dezvolta este unul curat si exista toti nutrientii de care e nevoie, noile tesuturi si organe vor fi sanatoase si vor functiona bine. Corpul uman este proiectat pentru a se regenera, echilibra si a se vindeca singur, atata vreme cat ii oferim ceea ce are nevoie. Cine raspunde de ceea ce primeste corpul nostru? Chiar noi!
 
In concluzie, raspunsul la intrebare este unul simplu: nu e niciodata prea tarziu sa va imbunatatiti sau redobanditi sanatatea!
Incepeti chiar acum!

 
 Mini chestionar:


 Afla cat de sanatos esti

 

Completati

CHESTIONARUL STARII de SANATATE 

si veti primi gratuit o evaluare preliminara a starii de sanatate si recomandari de baza (personalizate) privind masurile pe care trebuie sa le luati pentru a va simti mai bine.

 

Citește și: