Smoothie-ul - cum sa consumam mai multe legume

Smoothie-ul  - o vedeta a vietii sanatoase

In ultimele decenii ne confruntam, din pacate, cu o degradare a starii de sanatate in toate categoriile de varsta. Este deja cunoscut faptul ca fumatul si consumul excesiv de alcool cresc semnificativ riscul mortii premature, insa putini oameni stiu ca acestor factori de risc li se adauga si un consum scazut de legume. Bunicii nostri insistau, pe vremuri, ca cei mici sa manance legumele din farfurie, tocmai pentru ca stiau ca sunt extrem de importante. Este interesant ca in prezent, cel putin la noi in tara, multi oameni consuma extrem de putine legume, din diverse motive, si nu isi obisnuiesc nici copiii sa le consume.

Pentru ca uneori e greu sa mananci o cantitate prea mare e legume, exista o modalitate simpla si chiar placuta de a le adauga in meniul zilnic: smoothie-urile - adica procesarea legumelor, alaturi de alte alimente integrale sau fructe, astfel incat sa se obtina un suc cu consistenta cremoasa. Aceasta bautura devine o sursa importanta de nutrienti si antioxidanti daca adaugam, de exemplu, fructe de padure, seminte sau nuci. In plus, putem obtine un gust cu adevarat placut datorita fructelor aromate sau diverselor alte ingrediente – precum vanilie, scortisoara sau cacao.

Consumand astfel legumele, obtinem nu doar un plus de cantitate, ci si de calitate, avand in vedere ca unele legume trebuie mestecate temeinic pentru a elibera anumiti nutrienti incapsulati in peretele lor celular. Prin procesarea in blender, acestea sunt desfacute in particule extrem de mici. Fie ca sunt crude, fie fierte, legumele sunt mai bine absorbite daca sunt transformate in piure cu ajutorul unui procesor. De exemplu, absorbim o cantitate dubla de acid folic atunci cand consumam spanac facut piure, decat atunci cand mestecam frunzele.

Avantajele consumului de smoothie-uri 
 

  • cresterea cantitatatii de legume consumate
  • adaugarea unor alimente sanatoase in meniul persoanelor mofturoase sau care resping legumele (inclusiv copiii)
  • cresterea valorii nutritive a legumelor prin procesul de maruntire, favorizand absorbtia
  • prepararea rapida si gustul placut

  Sper ca aceste argumente v-au convins cat de mult aveti de castigat daca adaugati acest tip de aliment in dieta!


Citește și: