Cum sa ai grija de tine

 

Aflati in vartejul si rutina zilnica a vietii, ne petrecem timpul lucrand (de multe ori in exces), mergand la cumparaturi, mesterind, gatind si dereticand, sau avand grija de alte persoane (mai ales daca suntem parinti). Ganditi-va putin: cand v-ati acordat ultima data un moment de rasfat si auto-ingrijire? Si prin asta nu ma refer la o tabla de ciocolata, o bere sau un bol de inghetata servite in fata televizorului :), ci la acel gen de rasfat care sa produca efecte pozitive asupra fizicului si psihicului, fiind in acelasi timp un obicei sanatos.
 
In aceste vremuri, in care viata se desfasoara intr-un ritm alert si timpul pare sa fie un bun de lux, oamenii uita de multe ori sa isi ia un ragaz, sa se ocupe de propria lor persoana si sa traiasca pur si simplu momente de relaxare, fara a fi prinsi in capcana timpului, intre doua activitati deja programate sau in asteptare.
 
Deoarece nivelul stresului e tot mai mare, factorii nocivi la care suntem expusi sunt tot mai multi, hrana este mai proasta si calitatea somnului lasa mult de dorit, este imperativ sa intelegem ca, in aceste conditii, sanatatea noastra fizica si psihica este in pericol.
 
Pe langa masurile pe termen lung privind imbunatatirea alimentatiei, odihna si combaterea stresului, este foarte important sa nu uitam sa facem din cand in cand si cate o fapta buna fata de propriul nostru corp. 
 
Iata ce puteti face concret atunci cand vreti sa aveti grija de voi:
 
  1. Cititi o carte inspirationala – va veti rupe de rutina cotidiana si veti invata lucruri noi, care sa va aduca imbunatatiri in relatii, sanatate, in viata spirituala sau cea profesionala
  2. Faceti o baie calda, cu uleiuri sau saruri relaxante 
  3. Ascultati muzica inaltatoare sau inspirationala
  4. Dormiti ziua – un somn scurt in timpul zilei este cu adevarat un rasfat pentru minte si trup
  5. Oferiti-va o sedinta de masaj – fie ca apelati la o persoana apropiata sau la un profesionist, masajul va avea cu siguranta efecte pozitive asupra starii fizice si psihice
  6. Petreceti timp si radeti cu prietenii
  7. Faceti o plimbare  - in natura sau prin oras, plimbarea este un prilej de miscare pentru corp, de relaxare pentru minte si de meditatie pentru spirit
  8. Exprimati-va recunostinta fata de lucrurile bune din viata voastra – facand un obicei zilnic din aceasta practica, veti vedea cu siguranta viata intr-o alta lumina