Ritualul zilnic pentru sănătate

De obicei, la cumpana dintre ani, oamenii obisnuiesc sa revizuiasca ceea ce au trait in ultimul an si sa-si faca planuri pentru noul an. Fie ca se refera la cariera, la relatii sau la sanatate, aceste deziderate pline de speranta si bune intentii nu ajung intotdeauna sa se si implineasca. Cauzele sunt diverse: fie planurile nu sunt suficient de concrete, fie vizeaza o perioada prea intinsa si neclara, fie, pur si simplu, sunt prea indraznete.

Daca printre domeniile in care doriti sa aduceti imbunatatiri se numara sanatatea fizica si starea mentala, va propun sa incepeti cu ceva concret: ritualul zilnic pentru sanatate.

Asadar, ce putem face zilnic pentru a ne imbunatati vizibil atat sanatatea, cat si starea psihica? Pentru ca fiecare zi incepe cu o dimineata, sa incepem prin a ne propune si a urma un ritual al diminetii. Desi ignorat de majoritatea persoanelor, ritualul de dimineata este defapt cheia unei zile reusite, atat in ce priveste starea fizica, cat si cea psihica.

Pentru a pune in aplicare planul pentru o viata sanatoasa si implinita, trebuie sa alocam in fiecare dimineata aproximativ 20 - 30 de minute din timpul nostru pretios. Pare mult, dar efectele sunt garantate. Iata pasii:

1. Nu sariti din pat imediat ce suna ceasul! Ramaneti inca 2-3 minute in pat, intindeti-va pe rand muschii si savurati momentul de liniste

2. Beti imediat dupa trezire 2 pahare de apa calduta sau la temperatura camerei (aproximativ 400-500 ml). O puteti bea ca atare, sau imbogatita cu putina zeama de lamaie sau otet din mere. Acest lucru va ajuta la eliminarea toxinelor, stimularea digestiei si hidratare.

3. Alocati 5 minute pentru o scurta introspectie sau meditatie – o perioada in care respirati adanc si incercati sa va concentrati pe ceea ce doriti sa faceti in ziua respectiva sau sa va exprimati recunostinta pentru ceea ce aveti. Acest exercitiu poate fi si unul simplu de respiratie, in care puteti incerca sa constientizati senzatiile din corp.

4. Pentru inca 5 minute, faceti cateva exercitii usoare de aerobic, stretching, yoga, sau o scurta plimbare.

5. Pregatiti-va o prima masa sanatoasa, care sa ofere nutrienti pentru corp si minte si sa va energizeze: un smoothie, un suc de legume verzi, un bol asortat de fructe. Pentru a nu pierde timp pretios, ganditi-va seara la ceea ce veti consuma.


Acum sunteti cu adevarat pregatiti sa porniti in aventura unei noi zile.
P.S. Nu uitati sa luati si zambetele in bagaj! In mod sigur vor face minuni!