Beneficiile uleiului de cocos

De ce este mai sanatos sa folosim uleiul de cocos la gatit?

Uleiul de cocos are o combinatie unica de acizi grasi, dintre care aproximativ 90 % sunt saturati. Datorita acestui fapt, el este extrem de rezistent la oxidare in cazul incalzirii la temperaturi foarte mari. Astfel, uleiul de cocos este perfect pentru metodele de preparare a hranei care folosesc o temperatura ridicata, precum prajirea. De asemenea, poate fi folosit cu succes la inabusire sau in retetele de dulciuri, pentru a inlocui alte grasimi. Uleiul de cocos pentru gatit nu are miros si nu schimba gustul mancarii (este diferit de cel neprelucrat).

De asemenea, unul dintre acizii grasi predominanti din uleiul de cocos este acidul lauric, care este descompus de catre corp in monolaurina. Aceste substante au proprietatea extraordinara de a ucide agentii patogeni precum bacterii, fungi sau virusuri. Astfel, consumul de ulei de cocos previne si combate diverse infectii in organism.

Consumul untului sau uleiului de cocos ajuta la slabit

Pe langa rezistenta la caldura, uleiul de cocos contine aproape in intregime trigliceride cu lant mediu. Spre deosebire de altle grasimi care sunt formate cu precadere din acizi grasi cu lant lung, acest tip de grasimi trec din sistemul digestiv direct in ficat, unde sunt folosite ca o sursa rapida de energie pentru creier si organism, sau sunt transformate in corpi cetonici. Astfel, grasimile cu lant mediu sunt folosite cu succes in tratamentul diferitelor afectiuni de malabsorbtie.

In plus, uleiul de cocos este “termogenic” – consumul lui mareste consumul de energie prin arderea grasimilor. Mai multe studii au demonstrat ca adaugarea in dieta a 1 - 2 linguri de acizi grasi cu lant mediu pe zi a condus la cresterea cu 5% a consumului de calorii, adica cu circa 120 calorii zilnic.

De asemenea, s-a constatat ca prin consumul unei anumite cantitati de calorii furnizate de acizi cu lant mediu, nivelul de satietate obtinut este mai mare decat la consumarea aceleiasi cantitati de calorii furnizate de un alt tip de grasimi. Prin cresterea nivelului de satietate este automat redus apetitul si, in consecinta, numarul de calorii consumat per ansamblu.

Pentru consumul direct  este recomandat sa folosim uleiul de cocos nepasteurizat, obtinut prin presare la rece. Puteti folosi untul de cocos uns pe paine, adaugat in terciuri sau pentru a imbogati cafeaua de dimineata.

In final, este important sa amintesc si valoarea cosmetica a untului de cocos, acesta fiind folosit cu succes la ingrijirea pielii si parului, carora le confera un aspect neted si sanatos.