Răceala și gripa - prevenție și tratament

Pentru ca anotimpul rece este deja instalat, iata ce puteti face pentru a trece mai usor prin iarna si a face fata variatiilor de temperatura si virozelor:
 

  • Consumati o cantitate mare de legume si fructe
  • Incercati sa va expuneti cat de mult la soare, iar daca nu reusiti, adaugati un supliment cu vitamina D3, 500 -1000 UI pe zi
  • Consumati alimente bogate in vitamina C: citrice, macese, catina, sparanghel, varza, legume cu frunze verzi (nu uitati de patrunjel) si adaugati si un supliment de vitamina C, de preferinta naturala
  • Adaugati in dieta alimente fermentate natural – muraturi fara otet, varza murata, chefir, etc pentru a creste imunitatea.
  • Luati un supliment cu Zinc de origine organica
  • Pastrati un nivel optim de hidratare cosumand apa, ceaiuri de fructe si supe
  • Incercati sa faceti zilnic miscare
  • Odihniti-va suficient, minim 7 ore pe noapte, si nu uitati de relaxare!
 
Daca in ciuda eforturilor noastre, gripa sau viroza nu ne-au ocolit, iata ce trebuie sa facem pentru a scapa mai usor de simptomele lor 


Ce sa consumam

alimente usor de digerat   -  ciorbe de legume, supa concentrata de pui, legume gatite, ceaiuri din plante, citrice. Mancati doar daca va e foame.

apa – hidratarea este esentiala pentru eliminarea toxinelor din corp. Incercati sa beti suficiente lichide, cel putin un pahar la 2 ore.

apa sau ceai fierbinte cu lamaie, la care adaugam miere si scortisoara pentru a preveni formarea mucusului

ceai de ghimbir cu miere

ceapa si usturoi  - ambele sunt au calitati antivirale si antibacterian

Ce sa evitam

Zaharul – Impiedica activitatea celulelor albe implicate in combaterea infectiilor

Lactatele – Laptele pasteurizat si alte produse lactate procesate stimuleaza productia de mucus

Cafeina - Stimuleaza pierderea de electroliti din corp

Alimentele procesate – au o valoare nutritiva redusa si pot prelungi simptomele gripei

Remedii naturale indicate
 

  • Vitamina C  in doze mari - 1000 - 3000 mg pe zi - stimuleaza sistemul imunitar
  • Echinaceea – 3 cani de ceai sau 1000 mg/zi  - de la primele semne ale infectiei.
  • Extract de boabe de soc - 10 ml pe zi sau ceai de soc - inactiveaza virusul gripal
  • Ulei de oregano - 5 picaturi de 2-3 ori pe zi – este un puternic antiviral si antibacterian
  • Zinc - 50mg pe zi – sustine functiile imunitare
  • Inhalatii cu apa fiarta in care puneti cateva picaturi de ulei de ti tree sau eucalipt

 

Citeste si  Cum crestem imunitatea copiilor in sezonul rece

                 Afla cat de sanatos esti