Sanatosi si in forma pe timpul verii

 

Sezonul cald este o bucurie pentru majoritatea oamenilor, copii sau adulti. Iata cateva sfaturi pentru a va bucura din plin de beneficiile soarelui si vacantei, fara a avea parte de surprize neplacute:

1. Hidratare

Aveti grija sa consumati cat mai multe lichide, pentru a ramane hidratati. Cele mai potrivite surse de hidratare sunt apa, ceaiurile de plante, limonada, sucurile de legume/fucte, fructele, supele si ciorbele. Daca sunteti in excursie sau calatorie, luati intotdeauna cu voi o sticla cu apa.

Nu exagerati cu consumul de cafea, deoarece aceasta are ca efect eliminarea apei din corp, ceea ce accentueaza deshidratarea. La fiecare ceasca de cafea consumata, trebuie sa adaugati 1-2 cesti de apa in plus. Evitati sa beti alcool atunci cand este foarte cald.

2. Protectie solara

Nu exagerati cu expunerea la soare, mai ales in intervalul 11.00 – 16.00, purtati haine si palarii de protectie si folositi creme de protectie solara cat mai naturale. In cazul in care aveti arsuri de la soare sau pielea este prea rosie, folositi unt de cocos, gel de aloe, apa cu bicarbonat sau zeama de castraveti pentru a calma pielea.

3. Hrana sanatoasa

Consumati alimente cat mai usoare si hranitoare. Carnea rosie, fripturile si alimentele prajite sunt greu digerabile si nu sunt recomandate. Mancati cat mai multe fructe si legume; ele va asigura antioxidanti si va protejeaza inclusiv de radiatiile solare. Adaugati in meniu salate, ciorbe, sufleuri de legume, seminte si nuci, peste si pui. Aveti grija ca mancarea sa nu fie alterata.  

4. Activitate fizica

Desfasurati o activitate fizica regulata: plimbari, exercitii aerobice usoare, mersul cu bicicleta, inot, tenis sau alte sporturi care va plac. Evitati sa faceti exercitii foarte solicitante atunci cand temperatura este foarte ridicata sau in plin soare. Nu uitati de hidratare, care trebuie sa fie crescuta atunci cand faceti sport.

5. Suplimente alimentare

Nu uitati de suplimentele cu vitamine si minerale nici in vacanta sau concediu. Iata cateva suplimente esentiale pentru perioada verii:
 

  • Magneziul – protejeaza sistemul cardiovascular, previne hipertensiunea si tulburarile de somn, sprijina sistemul muscular in cazul efortului fizic. 
  • Vitamina C – previne alergiile, mareste rezistenta la temperaturile inalte, protejeaza organismul de agenti patogeni si expunerea prelungita a soare.
  • Complexul de vitamine B – ajuta la diminuarea stresului si previne reactiile alergice, participa la metabolism, influentand astfel descompunerea si absorbtia nutrientilor. Pentru o varianta mai naturala, puteti opta pentru un supliment pe baza de drojdii sau clasicul laptisor de matca.
  • Probioticele – protejeaza flora intestinala si imunitatea, imbunatatesc digestia si tranzitul intestinal. Nu plecati in calatorie fara un supliment de probiotice!

6. Reconectarea cu natura

Profitati de anotimpul cald pentru a va reface energia si reconectati-va cu natura. Plimbarile si excursiile plin natura, un picnic la padure sau mersul cu picioarele goale pe pamant sau prin iarba sunt metode simple prin care va puteti apropia mai mult de starea naturala a fiintei umane si va puteti echilibra fizic si psihic. Expunerea la soare pentru minim 30 de minute pe zi va asigura un nivel optim de vitamina D si va reface rezervele scazute dupa anotimpul rece.

7. Relaxare si spiritualitate

Nu uitati sa va relaxati alaturi de familie si prieteni. Plecati intr-o excursie, in concediu, sau iesiti din rutina cotidiana participand la diverse activitati de agrement. Practicati un hobby. Profitati de zilele libere pentru a va linisti mintea si a va bucura de viata. Vacanta este un prilej bun pentru introspectie, meditatie si imbogatire spirituala de care e bine sa profitati.