Dieta de mentinere in timpul iernii

Multi oameni se intreaba daca este bine sa inceapa o dieta iarna. Poate mai putini stiu ca este ceva obisnuit ca in perioada iernii sa castigam intre 1 si 3 kilograme. 
Cauzele sunt diverse: iesim mai putin din casa din cauza vremii, facem mai putina miscare, mancarea pe care o preferam este una reconfortanta, care sa incalzeasca (nu ne prea atrag salatele). In plus, mai avem si perioada sarbatorilor, in care se fac de multe ori excese culinare.
Pe langa aceste motive, fenomenul este unul normal din punct de vedere al mostenirii biologice: organismul stie ca temperatura de afara a scazut, ca exista mancare mai putina, asa ca e mai atent cu proviziile, are grija sa manance si sa stocheze mai mult.

Pentru a preveni acest proces oarecum normal de ingrasare, putem sa aplicam cateva masuri privind stilul de viata si alimentatia, care sa ne ajute sa ne mentinem cel putin la greutatea obisnuita.

Strategii prentru a preveni cresterea in greutate iarna


1. Acordati atentie regimului alimentar!

 

  •  mentineti nivelul de hidratatere corect, chiar daca nu simtiti setea la fel ca vara! Consumati ceaiuri sau supe calde, care hidrateaza si ofera confort.
  •  nu uitati sa consumati suficiente legume is fructe, chiar daca nu e sezonul obisnuit! Continutul mare de fibre si apa vor ajuta la mentinerea unui tranzit bun, iar vitaminele si antioxidantii protejeaza de raceli.
  • apelati la mancaruri de confort sanatoase: in loc de prajituri si fursecuri, mai bine terciuri calde din cereale integrale, fructe uscate sau compoturi, dulciuri sanatoase facute in casa. In loc de chipsuri sau snacksuri din punga, seminte, alune, nuci sau saratele/crackersi de casa.
  •  nu faceti exces de alcool, deoarece contine mult zahar si ingrasa


2. Faceti miscare!
 

  • daca locuiti sau munciti la etaj, urcati pe scari!
  • daca vremea e urata si nu aveti ocazia sa iesiti sa va plimbati, nu uitati sa gasiti o metoda de a face miscare in casa: bicicleta statica, yoga, streching, exercitii de aerobic sau dansul sunt forme usoare si placute de activitate fizica indoor
  • pentru a putea forma si respecta un astfel de obicei este bine sa va faceti un plan, o organizare scrisa. De exemplu, sa faceti un program saptamanal cu momentele disponibile pentru sport (si tipul de miscare) sau sa creati un memento/biletel pe care scrie „Nu uita de sport!”
    Chiar daca la inceput va fi mai greu, odata intrati in ritm, veti simti nevoia sa continuati, deoarece miscarea da o senzatie de bine :)
     

3. Iesiti cat mai mult afara, pentru a profita de lumina naturala!
 

  • mersul pe jos si respiratia in aer liber sunt benefice pentru sanatate
  • expunerea la lumina ajuta organismul sa isi respecte ritmul biologic de somn/veghe
     

4. Dormiti suficient!
 

  • somnul este esential pentru buna functionare a organismului, iar in timpul lui au loc o multime de procese de curatare si detoxifiere care va ajuta sa slabiti
  • daca nu dormiti suficient, veti fi tentati sa mancati mai mult in orele de veghe
  • sunt necesare minimum 7-7,5 ore de somn pe noapte 


Este indicat sa incepem o cura de slabire iarna?

Deoarece iarna exista o tendinta fiziologica de ingrasare, iar lipsa luminii naturale si temperatura scazuta creeaza nevoia de a consuma alimente mai bogate in calorii, mai gustoase sau care sa ofere confort, aceasta perioada nu este cea mai indicata pentru a incepe un regim drastic. Daca va hotarati a tineti o dieta iarna, alegeti una mai putin restrictiva, pentru a nu a nu va priva de nutrientii necesari si a crea frustrare.
In loc de a tine o dieta, puteti sa aplicati cu succes metodele de prevenire a ingrasarii si de mentinere enumerate mai sus si sa incercati sa consumati alimente cat mai curate, in combinatii cat mai simple, pregatind terenul pentru detoxifierea de primavara.


Comentarii: 0

Încă nu au fost postate comentarii la acest articol.

Trimiteți un comentariu


Citește și: