Sugestii pentru a aplica eficient schimbarile in stilul de viata

Ati decis sa faceti ceva concret pentru imbunatatirea sanatatii fizice si psihice urmand un ritual zilnic pentru sanatate? Felicitari! Orice mica schimbare este un pas important spre un stil de viata mai bun.

Totusi, daca acest program vi se pare greu de implementat sau aveti dificultati in procesul de mentinere a schimbarilor, iata cateva sugestii care va pot ajuta sa ramaneti pe directia cea buna:


1. Imprimati lista cu pasii care trebuie urmati si gasiti un loc vizibil in care sa o afisati, astfel incat va fi mai usor sa va amintiti ce este de facut.

O puteti pune pe birou, pe frigider, sau chiar in telefonul mobil.

2. Notati cum va simtiti la inceputul acestui proiect pentru sanatate.

Daca schimbarile sunt minore si au loc treptat, este usor sa uitati cum v-ati simtit la inceput si sa considerati normal ca dormiti mai bine, aveti mai putine dureri sau chiar va simtiti mai fericit :)

Puteti pune pe lista urmatoarele: greutatea, marimea taliei, nivelul de stres, calitatea somnului, productivitatea la munca, felul in care va alimentati, nivelul de multumire. Alegeti ce este important pentru voi si fiti corecti!

3. Stabiliti ca veti urma acest ritual pentru cel putin 3-4 saptamani, adica 21-28 de zile.

Pentru a observa efectele benefice, este necesar sa aplicati si sa mentineti aceste practici pentru o perioada suficient de lunga. Orice schimbare necesita adaptare si ajustari.

4. Alegeti o recompensa pentru situatia in care reusiti sa duceti la bun sfarsit acest plan.


Aceasta poate fi un lucru placut precum o sedinta de masaj, achizitionarea unor obiecte de imbracaminte sau articole sportive, practicarea unui hobby sau o iesire in natura sau cu prietenii. (evitati sa alegeti ca recompensa o farfurie cu prajituri sau pizza :))

5. Observati cum va simtiti pe masura ce inaintati in acest proiect.

O data sau de doua ori pe saptamana puteti verifica daca au aparut imbunatatiri fata de lista initiala, sau sa remarcati orice alte schimbari pozitive care apar.

6. Apreciati in fiecare zi progresul pe care il faceti, fie in drum spre casa, fie inainte de culcare.

Dupa caz, puteti sa va felicitati pentru reusita, sau sa luati decizii pentru imbunatatire in domeniile in care este nevoie.

7. Atrageti si pe altii in acest program!

Impartind cu prieteni sau membri ai familiei acest ritual, calatoria este mai usoara.

 

Succes!

 


Citește și: