Arta de a manca

Recent cineva mi-a spus ca mananca pe fuga deoarece are kilograme in plus si nu considera ca trebuie sa se bucure de mancare prea mult. Pentru ca stiu ca multa lume nu are timp sa manance in liniste sau prefera sa o faca in fata unui ecran sau chiar in picioare, iar actul ceremonial de a manca s-a transformat foarte mult in ultimii ani, cred ca este important sa aflam cat de mult ne este afectata sanatatea si silueta de felul in care mancam.

Masuri care incurajeaza atitudinea sanatoasa fata de mancare
 

  • mancarea este adesea un prilej de confort emotional si e normal sa fie asa, deci nu trebuie sa consideram alimentele drept dusmanul nostru
  • este foarte important sa mancam in tihna, sa amenajam un colt de masa frumos si sa aranjam mancarea pe farfurie pentru a ne crea o stare de bine (atunci cand locul si timpul o permit)
  • trebuie sa fim atenti si prezenti atunci cand mancam, sa admiram aspectul, sa apreciem mirosul si gustul mancarii
  • e important sa mestecam temeinic mancarea si sa ne gandim ca ea ne va aduce lucruri bune si nutrienti in corp
  • nu trebuie sa ne simtim vinovati atunci cand mancam, chiar daca uneori alegerea nu e cea mai inspirata (in timp, vom face alegeri tot mai bune)

O atitudine corecta si o relatie sanatoasa cu mancarea va ajuta la o mai buna digestie si absorbtie, stimuland sanatatea. De asemenea, adoptarea unor obiceiuri sanatoase legate de alimentatie va impiedica fluctuatiile in greutate si va contribui la atingerea si mentinerea unei greutati corecte.

 


Citește și: