Smoothie - reteta de baza

Pentru cei care vor sa consume mai multe legume sau sa-si creasca aportul nutritiv zilnic, o solutie simpla, rapida si la indemana este smoothie-ul (De ce este bine sa consumam smoothie-uri?). Desi pare complicat, realizarea unui smoothie este simpla si rapida (5-10 min).

Iata o reteta de baza pentru un smoothie sanatos, adica un sablon pe care putem construi modelul preferat sau adecvat de smoothie:

Ingrediente pentru o portie
 

  • Baza lichida - Apa, lapte vegetal (migdale, cocos, caju, orez) sau apa de cocos
  • Frunze verzi - o mana de spanac/varza creata/salata verde simple sau in combinatie
  • Legume - apio/castravete/morcov 
  • Sursa de proteine - 1 lingura nuci/migdale/arahide/unt de nuci/seminte de canepa/seminte de chia
  • Grasimi - 1/3 avocado sau 1 lingurita unt de nuci/seminte de in/unt de cocos extravirgin, 50 ml lapte de cocos gras
  • Fructe - fructe de padure/mar/para/banana/capsuni/zmeura/rodie/lamaie/lima

Pentru imbogatirea gustului: fulgi de cocos/extract de vanilie/1-2 curmale fara samburi/cacao pudra

Preparare

Spalati bine legumele si fructele, taiati-le in bucati mai mici daca este nevoie. Puneti in blender cate 1-2 ingrediente din fiecare categorie si amestecati pana la omogenizare. Adaugati cantitatea de lichid in functie de consistenta pe care o doriti.

Puteti incerca diverse combinatii, in functie de ingredientele pe care le aveti sau de gust.

Aceasta reteta este un model generic pentru un smoothie sanatos si hranitor In cazul unor afectiuni, se pot folosi combinatii speciale de ingrediente care au rol de detoxifiere sau stimulare pentru diferite organe sau functii ale organismului. Pot fi adaugate si alte alimente sau extracte cu rol antiinflamator, detoxifiant sau terapeutic.


Citește și: